Publisert av: fanteliv | 04.06.11

Fremme i Dublin!

Ankom Dun Laoghaire, rett på utsiden av Dublin,  i går morges klokken 0800. 9 døgn, 19 timer og 30 minutter. Utseilt 1402 nm, gj.snittsfart 6.0 knop og brukt 131 timer med motor inkludert lading. Det var godt!

Tusen takk for alle hyggelige meldinger på blogg og Facebook. Utrolig at så mange følger med oss!

Nå ligger Caspara, Dina fra Os, Rikaros, Aries og Fanteliv på brygga her. Det gikk som det måtte gå – en solid ankerdram. Mats, Pia og Olay fikk gjøre det de hadde mest lyst til – rusle en tur i byen, spise på McDonalds og gå på kino. Alt dette klarer de helt på egenhånd. De har blitt utrolig store. Vi avsluttet kvelden på pizzarestaurant alene med barna. Utrolig godt å legge seg i en seng som står helt stille, og ikke bli vekket opp for å ha vakt.

Nå blir vi her noen dager. Skal utforske Dublin, shoppe litt klær til barna som har vokst ut av det meste, og bare kose oss. Deretter går turen videre til Isle of Man og Caledonienkanalen, Inverness og Norge.

Responses

  1. Gratulerer med en seilerbragd det står respekt av. store havkryssinger,
    masse opplevelser. Nå er dere l s g s på «hjemlige trakter» og vi ser
    frem til å klemme dere iland på brygga .
    du verden for en tur dere har utseilt og opplevd. vi forteller våre venner
    med stolthet. gratulerer hele mannskapet.
    og god tur videre.
    fra farfar

  2. Velkommen tilbake på denne siden av Atlanteren.
    Jeg vil gjærne oppdatere min cv ref båtbragder.Jeg har nå igjennomført mitt første Skagen Race. 270 båter startet og ca 60 brøt ,men jeg gjennomførte med glans. 12-15 knops vind i starten og mye bølger samt et veldig langt kryss opp fra Svenskekysten, har jeg bliit fortalt. Selv tok jeg Stena Line opp, la ut målbøyen og dokket alle båtene som kom. Avsluttet med dakkaris på båten Balu. Holdt på og gå på en smell da de gikk over fra jorbær til ananas på slutten av kvelden.
    Håper dette gjør meg mer attraktiv som fremtidig mannskap da jeg ikke nådde helt opp på tilbaketuren.
    Vi gleder oss til se dere alle igjen. Nyt resten av turen. Ellers er det i ferd med og skje ting på båtfronten her hjemme også.
    Hilsen Nils

  3. GRATULERER! Det er virkelig en bragd! Og for noen opplevelser! Så spent på å høre og se dere snart! Klem fra Roma


Legg igjen en kommentar

Kategorier

